”Service är så fantastiskt roligt”
– För mig representerar hon service, värdskap och värme. Det är samma egenskaper som jag vill förmedla i mitt arbete, säger Hanna.
– Det började redan när jag gick Hotell & Restaurang på gymnasiet, då jag arbetade på flera av restaurangerna runt om i Karlstad och Oslo. Jag har arbetat som servitris och hovmästare innan jag fick upp intresset för ledarskap och möjligheten att prova det som Floor Manager, berättar hon.
Hon blev kvar i Oslo i 10 år innan hon och familjen för fem år sedan återvände till Värmland. Då var arbetsplatsen IKEA. Först som Commercial manager i restaurangen och senast som Commercial Manager Bistro & Swedish Food market.
– Åren på IKEA har varit väldigt spännande och har gett mig möjlighet att utvecklas i min roll som ledare, säger Hanna.
– Jag tycker att service är så fantastiskt roligt och vill dela med mig av den passionen till de jag arbetar med, säger hon.
Hela intervjun med Hanna och mycket mer kan du läsa om i senaste utgåvan av Möten & Människor:
OM RESTAURANG KARL IX
Karl IX, Karlstads grundare, har gett namn åt vår bankettmatsal för upp till 1 200 sittande gäster. Måltiden är för oss en del av mötet eller arrangemanget – inte en paus. Därför arbetar vi aktivt för att skapa samtal och interaktion. Bland annat har vi möjlighet att servera lunchen som en sittande buffé, som samtidigt som den skapar gemenskap vid borden underlättar och gör serveringen snabbare. Läs mer…