Björn Johannessen är Head of Corporate Sales och jobbar med event
2017-04-25

Time to meet

Den senaste tiden har företag som Acando, Atea och Randstad arrangerat stora event i Karlstad och på Karlstad CCC. Björn Johannessen är Head of Corporate Sales och han tror att kunderna upplever en unik trygghet.

– Jag vill tro att vårt rykte som en högkvalitativ anläggning och god samarbetspartner börjat få fäste bland Nordens stora mötesarrangörer. Feedback som ”överlägsen service”, ”grym logistik” och ”mat i världsklass” är något jag och mina kollegor får nästan dagligen. Det vi erbjuder gör att våra kunder upplever en unik trygghet när de genomför ett event på Karlstad CCC. Därför väljer de att lägga ytterligare arrangemang hos oss. Trygghet spar tid och pengar och ger i slutändan en bättre mötesupplevelse.

Karlstad CCC har plats för sammanlagt 4 500 gäster varav 1 620 i Solasalen, anläggningens kongressal. Med Klarälven och vacker natur som närmaste granne, med restauranger, nöjen och shopping pulserande runt hörnet är det lätt att inspireras till både trevliga och effektiva arrangemang. Natur, närhet, puls och att samtidigt ta vara på din tid – i en härlig kombination.

– Vi räknas idag som en av Nordens främsta mötesanläggningar. Vi har en vacker, flexibel och inte minst komplett anläggning. Men det är ändå vår service och mat som sticker ut när vi frågar våra kunder vad de tycker om oss. Bästa värdskap är en självklarhet för oss och vi kan stoltsera med 97 % kundnöjdhet. Vi har hög kvalité på vår leverans, effektiva lösningar på måltider, arrangemangsflöden och sätter ett värde i att våra gäster ska få tid till det viktiga i sitt arrangemang; Time to meet!

Björn är en kreativ och målinriktad trebarnsfar med lång erfarenhet av säljarbete. Fritiden ägnas till stor del åt träning, allt från yoga till kampsport. Han har arbetat på Karlstad CCC sedan 2011 och är numera försäljningschef. Han brinner för idéburen försäljning, utmanas av att hitta lösningar som överträffar kunders förväntningar och tror starkt på att det är i möten med andra vi utvecklar och utvecklas. Med lång erfarenhet i ryggsäcken ser han en del trender i branschen.

– Min upplevelse är att allt fler företag ser sitt event, kickoff eller konferens som ett viktigt led i sin interna och externa kommunikation. Jag ser att allt fler företag lägger fokus på att faktiskt sätta mål och syfte med sina arrangemang och kan på så sätt mäta resultaten av eventen. Detta är oerhört glädjande för oss som själva lägger ett stort fokus på att leverera en mötesupplevelse utöver det vanliga och ständigt involverar och utbildar vår personal, avslutar Björn Johannessen.