Guldvargen 2018 - Arman Teimouri, kommunikationschef
2018-04-24

Silver till Karlstad CCC

I fredags avgjordes Guldvargen 2018 där Karlstad CCC med filmen Karlstad Cat Cat Cat vann silver i kategorin "Årets rörliga".

Guldvargen belönar årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser. Bakom priset står Marknadsföreningen i Värmland. I fredags stod det klart att Karlstad CCC och produktionsbolaget Make my day vann silver i kategorin “Årets rörliga”.

– Det är superkul, våra kissemissar som gjort en strålande insats i att visa upp vårt hus och vår stad fick den uppmärksamhet de förtjänar. Genom att visa upp lekfulla katter istället för den traditionella mötesdeltagaren i kostym kunde vi på ett annorlunda sätt stärka varumärket och infon om huset och samtidigt öka kännedomen i allmänhet, säger Arman Teimouri, kommunikationschef på Visit Karlstad AB.

Marknadsföreningen i Värmland ingår i Sveriges Marknadsförbund och är en ideell intresseorganisation med syfte att främja och stimulera intresset för god och nyskapande marknadsföring i Värmland. Föreningen har drygt 300 medlemmar och Guldvargen belönar årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser.

– Jag tror inte det är sista gången vi på ett lekfullt sätt lyfter vår verksamhet. Samarbetet med Make my Day har varit toppen där de lyckats ta vår idé till en spännande och mysig film, fortsätter Arman Teimouri.

Även förra året var Karlstad CCC nominerade i Guldvargen, då i kategorin “Årets Design”.

– Vi är självklart stolta att vi har varit nominerade två år i rad. Förra året var vår omprofilering nominerad i kategorin “Årets Design”, då tillsammans med vår reklambyrå Bigtail. Ytterligare ett fint exempel på gott samarbete med lokala byråer, avslutar Arman Teimouri.